Tapu Müdürlüğü, 1 Müdür ve 7 çalışanı ile birlikte toplam 8 kişi, Belediye İş Merkezi 1. Katında faaliyetine devam etmektedir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında 25.11.2010 tarih 6083 sayılı Kanun ile Kurulmuş 10.12.2010 tarih 27781 sayılı Resmi Gazetede de yayınlanmıştır.
Kanuna göre, görevlerimiz: Mülkiyet Hakkını Tespit etmek üzere taşınmazların Kadastro çalışmalarını Planlamak, yürütmek yenilenmesini ve güncellenmesini sağlamak, Tapu Sicilini oluşturmak, arşivlemek, korunmasını sağlamak, harita yapmak, üretim standartlarını tespit etmek ve arşivlenmesini sağlamaktır.
- Kat irtifakı
- Kat irtifakının Kat mülkiyetine dönüştürülmesi
- Cins Değişikliği ( Cins Tashihi)
- Kat Mülkiyeti Kurulması
- Satış
- Düzeltme ( tashih)
- Teknik Hataların Düzeltilmesi ( yüzölçümü tashihi)
- Taksim ( Paylaşma )
- Bağış ( Hibe yolu ile Devir )
- İntifa Hakkı ( Kullanma, Yararlanma hakkı )
- İrtifak Hakkı
- Ayırma ( İfraz ) İşlemleri
- İpotek ( Taşınmaz rehni )
- Birleştirme ( Tevhit İşlemleri )
- Trampa ( Takas )